Αρχικά ας γνωρίσουμε τον φαγόπυρο!!

Είναι πλήρης πηγή πρωτεΐνης. Σε αντίθεση με τη βρώμη, που πρέπει να συνδυαστεί με ξηρούς καρπούς ή σταφίδες για να είναι διατροφικά πλήρης, ο φαγόπυρος από μόνος του αποτελεί πλήρη πηγή πρωτεΐνης, περιέχει δηλαδή και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα που δε μπορεί να παράξει το σώμα μας. Το γεγονός αυτό το καθιστά ένα πολύτιμο υλικό για όσους ακολουθούν φυτική διατροφή. Μια κούπα φαγόπυρο περιέχει περίπου 23γρ πρωτεΐνης, σου δίνει δηλαδή τη μισή ποσότητα πρωτείνης που χρειάζεσαι μέσα στη μέρα.

Καθαρίζει και ενισχύει το έντερο. Ο φαγόπυρος αυξάνει τα καλά βακτήρια στο έντερο που βοηθούν στη πέψη και εξοστρακίζουν τα κακά βακτήρια. Επίσης ο φαγόπυρος είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, που ως γνωστόν βοηθάει στη καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ιχνοστοιχεία.Ο φαγόπυρος έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, μαγγάνιο, χαλκό και μαγνήσιο που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό και βοηθούν στη πρόληψη ασθενειών. Επίσης τα ιχνοστοιχεία αυτά βοηθούν στην υγεία των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών.

Συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης. Ο φαγόπυρος είναι πλούσιος σε ρουτίνη, που λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό στο σώμα εμποδίζοντας τη δημιουργία κακής χοληστερόλης. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φαγόπυρου μπορεί να μειώσει τη κακή χοληστερίνη περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη τροφή.
Διατηρεί τα επίπεδα ζαχάρου χαμηλά. Ο φαγόπυρος έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που σημαίνει ότι τα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα δεν θα έχουν απότομες αυξομειώσεις. Επομένως θα αισθάνεσαι λιγότερη κόπωση, πονοκεφάλους, πόνο στις αρθρώσεις και αυξομειώσεις στη διάθεση που συνεπάγεται η κατανάλωση τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Όπως όλοι γνωρίζουμε μία πρώτη ύλη όταν μαγειρευτεί χάνει πολλά από τα θρεπτικά συστατικά της. Όταν όμως γίνει φύτρο όχι μόνο τα διατηρεί, αλλά τα πολλαπλασιάζει.

Πώς φτιάχνουμε φύτρα φαγόπυρου; 

Αρχικά τα ξεπλένουμε σε ένα σουρωτήρι. Τα αφήνουμε εκεί, βάζουμε ένα πιάτο από κάτω και τα σκεπάζουμε με μία πετσέτα διότι θέλουν σκοτάδι. Τα βρέχουμε βάζοντάς τα κάτω από τη βρύση με το σουρωτήρι, πρωί, μεσημέρι, βράδυ για 3 μέρες περίπου, μέχρι δηλαδή να γίνει φύτρο. Το αφήνουμε να στεγνώσει, το βάζουμε σε ένα γυάλινο δοχείο και το διατηρούμε στο ψυγείο. Είναι έτοιμο να συνοδέψει τις σαλάτες σας τόσο απλά. Αν θέλετε να το κάνετε τραγανό και να το τρώτε σαν σνάκ, βάλτε το στον αφυγραντήρα ή αν δεν έχετε στον φούρνο στους 50°C και το αφήνετε για 12 ώρες.

Καλή σας απόλαυση ♥

Αλεξάνδρα Κύρκου

Αλεξάνδρα Κύρκου

Είμαι μαμά, σύζυγος και φίλη της χορτοφαγικής και της gluten free διατροφής. Αγαπώ τη φύση και οτιδήποτε προάγει την ψυχική και την σωματική υγεία του ανθρώπου. θα χαρώ να μοιραστώ το ταξίδι μου ,τον τρόπο ζωής ,τις συνταγές μου και ότι καινούργιο μαθαίνω ,βλέπω,ακούω απο τον κόσμο γύρω μου.Kατέχω δίπλωμα Ανατομίας και Παθολογίας(ΝΗS) καθώς και παιδικής διατροφής. Περιμένω και τις δικές σας ιστορίες ,ιδέες,όνειρα. Στείλτε email στο   alexandra@mamaearth.gr